STATUS UPDATED!
27/04/20167 nantikan segmen yang akan berlangsung pada 1 MEI ini..:)
- Amirah Azman -
DASHBOARD ABOUT ME TUTORIAL FREEBIES CERITA TIP-TIP

doodle IV : cute muslimah

harinie miera nak kasi doodle lar...
dah bosan sangat nie..
tak pa kan..
bagitahu dulu tau..
jangan ambil macam tu jew.. :)




credit by : abg ohsemm

Header baru yang comel

hai-hai semua..
miera ada wat jeader baru..
miera harap okey lar..dan miera nak korang kasi komen sikit..
mana tahu miera boleh perbaiki cikit kan..

nie adalah header miera sebelum yang baru nie..


nie header baru miera...kasi komen taw..
harap header nie kekal lar..
aminn....




Saya akan tetap menunggu


Assalammualaikum semua..
miera arinie nak kongsi cerita yang miera pendam
entah lar korang nak dengar ke tidak..

miera bukan tunggu dia datang ke apa..
tapi tunggu dia hantar meseg..
tak hantar-hantar pun..kena miera juga hantar baru nak meseg..
miera takot dia ada orang lain..tapi tu semua kehendak dia..
miera tak boleh nak buat apa-apa..
kalau dia adaorang lain pun harap-harap kekal lar..
dan bahagia selalu lar ek korang..
sedihnyeee..

badmood T_T


Lelaki yang baik !!


Assalammualaikum semua
amacam...miera terjumpa ayat nie kat post at fb..
macam best je dengar an..
hihihx...so..kepada lelaki-lelaki di luarsana..
ingat-ingatlah pesanan ini ye..
ceeewwaaahh...tu pun kalau nak dengar..
kadang-kadang laki ni susah juga..
BTW bukan semua laki macam tu kan..
okey..
miera pun dah tak tahu nak tulis apa..
wasalam...

Segmen sekejap je: Aku sedang blogwalking sekarang


Assalammualaikum semua

jom join segmen nie...tekan sini
best dengar ayat dia..
sampai kul 12 malam sahaja..
cepat-cepat..

SPONTAN BERSAMA BEN ASHAARI


Assalammualaiakum semua..

first time join contest macam nie..okey,..done..hihihx..
nak join tekan sini..until 9pm harinie..

doodle II : cool girl


assalammualaikum semua
tetiba didalam kebosanan hidup harinie..
miera nak kasi antara doodle yang menarik hati miera buat masa sekarang...
hope korang suka...

done..
macam mana..
ambik tu jangan lupa kasi tawu k..
kalau tak..dikira PENCURI!!
hihihx....

Header baru ku..


Assalammualaikum..


lawa tak...cantik tak..
miera suka sangat-sangat..
thanq taw kepada yang buat header nie kat miera..
iaitu..abg nabeel...
jasamu akan ku ingat..cewah...hihihx...

Bebas !


Assalammualaikum semua..

sekarang miera bebas dari segalanya..
daripada dikonkong oleh dia..
dah lama miera impikan benda ini...
akhirnya tercapai juga..
miera perlu fokus jew pada pembelajaran sekarang nie...
FOKUS yew mira...

Nasib katakan..

Assalammualaikum semua..


harini miera badmood sangat-sangat
ingatkan hari nie paling happy
tu lar..kalau eppy cangat tak boley..
mesti ada musibah yang akan berlaku selepas itu kan..
dan sekarang memang terbukti..
BTW..mira rasa macam terkokong
miera perlukan kebebasan dari ehem2 mira
bukan apa...nak buat somthing tu macam susah gila..
cikit-cikit jealous ar kan...just kawan sahaja pown..
tak penah lebih dari itu sama sekali...
agiwpown perangai dyeorang memang macam tu..
nak wat macam mana kan..
nie lar adap bila bercouple  kan...
nasib ..nak buat macam mana..urmm..
tak tahu lar macam mana nak kasi elok balik nie..sabor jew lar....:'(

Cara nak pikat hati PEREMPUAN

Asalammualaikum semua
sini ada lar beberapa cara nak pikat hati perempuan zaman sekarang..
nie pown atas seorang budak lelaki junior nie minta tip at miera..
miera buat saja...ikowt firasat n pengalaman mira lar..
kalau menjadi bagus lar..okey-okey...
korang baca lar okey..
hope enjoy..


1.Dah dapat nombor telefon atau dah add twitter atau facebook. Mulakan  langkah pertama sebagai kawan dulu (pelan-pelan kayuh...). Perempuan tak suka lelaki terburu-buru atau bahasa lainnya, gelojoh.

2.Wanita sukakan perhatian. Gunakan sepenuhnya teknologi yang ada di zaman sekarang. Selalulah telefon, SMS, email dan sebagainya untuk bertanyakan khabar atau paling tidak Hai untuk menunjukkan bahawa dia sering di hati anda. Bagi mereka walaupun satu ungkapan atau satu ayat, ia merupakan sesuatu yang sangat berharga dan begitu bahagia menerimanya.

3.Terima dia seadanya juga cuba memahami dan ambil tahu apa yang digemari dan disukainya. Bila rasa anda berdua punya keserasian dan dah kenal hati budi masing-masing, barulah ke langkah seterusnya, melamar sebagai kekasih hati.

4.Jadilah diri sendiri, sepanjang perhubungan. Tak perlu berpura-pura baik, kalau nak puji biar kena masa. Tak perlu buat-buat tunjuk ikhlas atau kontrol macho sangat. Tapi taklah bermakna anda boleh berkasar sesuka hati. Cuba kawal  emosi dan tabiat buruk ketika anda berdua berjumpa.

5.Wanita suka sikap lelaki yang spontan, peka dan memahami-sesekali anda boleh membuat kejutan kepada si gadis dengan mengirimkan bunga atau hadiah. Tak perlu terlalu romantik sangat tapi janganlah sampai tak ambil berat langsung. Kalau nak buat candylight dinner, tak perlu beria-ria, make it simple!

6.Menepati janji. Kalau dah kata nak jumpa pukul 2pm. Pastikan lebih datang tepat pada masanya. Jangan berulang kali memberi alasan apatah lagi alasan yang sama.

7.Tunjukkan kemampuan serta keyakinan diri. Contoh, kalau takder duit buat cara takder duit. Kebanyakkan wanita sebenarnya lebih suka dengan lelaki yang bersikap sederhana biarpun lelaki itu seorang yang kaya raya. Kalau pandai berjenaka, setiap kali bertemu dan berbual-bual, sesekali anda boleh buat lawak tapi awas, jangan sampai menonjolkan kebodohan diri. Wanita suka lelaki yang berkarisma, mampu menjadi pembimbing dan melindungi.

8.Jadilah pendengar yang baik dan sentiasa jujur. Sekiranya dia sedang bercerita  tentang sesuatu atau mengadu masalah, anda harulah dengar dan sesekali berikanlah respon atau berikan pendapat bernas. Secara tak langsung menjadikan anda seorang yang memahami. Selalu menyokong dan memberi semangat padanya.

9.Cemburu buta, syak wasangka, membuat tuduhan melulu. Itu antara sebab yang boleh buat hubungan anda tidak berkekalan. Jangan gunakan kuasa veto kamu dalam membuat keputusan. Cuba memahami keinginannya dan kemahuannya. Letakkan kepercayaan padanya dan bukannya mengongkong. Sebaliknya anda perlu bersikap tenang dan tidak mudah melenting. Cuba selesaikan satu-satu perkara itu dengan mengajaknya berbincang secara baik.

10.Hormatinya dan jangan ambil kesempatan, itu penting! Kalau masih dalam peringkat berkawan, sentiasa ingatkan diri yang kalian hanya sekadar kawan. Jangan melebih-lebih. Kalau dalam peringkat sebagai kekasih, anda harus buat i gadis merasa dirinya amat penting, rasa istimewa dan jangan ambil ringan dalam semua perkara.

11.Berikan juga layanan yang baik dan mesra kepada rakan-rakan dan ahli keluarganya. Misalnya bertanyakan khabar keluarganya. Jika rakan-rakan dan keluarga tidak menyukai anda, si gadis juga mungkin akan mempunyai perasaan berbelah bagi terhadap anda. 



Header by miera


Assalammualaikum semua
nie mira nak kasi tunjuk lar antara header-header yang pernah miera buat untuk 
pupu,kakak n kawan miera..nie peringkat percubaan je
harap-harap dapat le buat tempahan untuk header kan..
cewah...adalar bakat cangat,,,kasi komen taw..




nie header miera lew


nie header lama miera..peringkat percubaan

nie untuk korang yang mahu headeer..
tapi simple lar..tekan sini untuk dapatkan perbagai warna..

amacam..daw tengok..macam mana??
hihihx

Gempa Bumi !!



Wauu...tengah seronok2 update blog..
TETIBA.....
bergegar rumah..komputer pown sama lar..
kecut perut...pening kepala pun ada..
ni disebabkan tsunami at ACHEH nie..
masyaallah..lindungilah mereka YA ALLAH..
kita baru sahja berasa gegaran dia..belum lagi menimpanya..
lindungilah mereka YA ALLAH...






Buku Best : IMAM SYAFIE PEJUANG KEBENARAN

Assalammualaikum semua !!
sini mira ada buku baru nie
nak story sikit


buku nie mira baru saja pinjam kat ustazah mira
nampak macam menarik
so..pinjam saja lar
setakat baru baca sikit ja..
buku ni lebih kurang menceritakan tentang kehidupan IMAM SYAFIE
dan adalar jugak pesanan2 beliau untuk kita2 nie..
so..mira nak pergi sambung baca...
nanti kalau ada yang penting2 mira kongsikan ek..


SUKA-SUKA MEMBUAT HEADER


Disebabkan kebosanan kan duduk di rumah...
mira buat saja lar satu header untuk pupu miera nie
harap si dia suka lar..

korang rasa okey tak??
nie baru peringkat percubaan..

Memahami hati seorang perempuan



1. Mudah tersinggung jika hatinya terusik terutama yang membangkitkan perasaannya.

2. Mudah jemu dan perlukan suasana yang berlainan untuk menghilangkan rasa jemu dan bosan.

3. Dia amat memerlukan cinta kerana memandang lelaki sebagai orang yang dicintainya dan cuba menyesuaikan dirinya dengan lelaki yang dicintainya.

4. Dia suka dipuji walaupun dia tahu bahawa lelaki itu berdusta asalkan pujian itu tidak menyakiti dirinya, malah mendatangkan kegembiraan kepada dirinya.

5. Dia berhati sentimental kerana naluri dan perasaan wanita yang penuh dengan kelembutan, sensitif, perasa dan lebih suka terpengaruh oleh suara  hatinya berbanding akalnya.