STATUS UPDATED!
01/05/2017 segmen dah bermula dan selamat bercuti..:)
- Amirah Azman -
DASHBOARD ABOUT ME TUTORIAL FREEBIES CERITA TIP-TIP

AGEN DROPSHIP ?


Assalammualaikum dan salam sejahtera
hari ni nak story-story sikit tentang dropship..dan Mira antara salah seorang AGEN DROPSHIP untuk beberapa perniagaan .. nak tahu boleh terus ke INSTAGRAM ye.. :)

Mira jadi agen pon sebab nak tambahkan pendapatan yang sedia ada..nak buka bisnes tu tak mampu lagi la..sekadar promote-promote macam tu saja boleh la kan..lagipun Mira berminat bab-bab meniaga ni..keluarga pun memang berniaga kan..

okey teruskan info tentang dropship ini ye.. :)

KAEDAH DROPSHIP

Dropship adalah memerlukan anda mempromot barang tersebut dilaman sosial,laman-laman pengiklanan dan sebagainya. Sesuatu yang menarik, anda tidak perlu beli stok ataupun menyimpan stok. Anda hanya perlu ambil gambar produk tersebut, iklankan. Bila anda dapat tempahan, anda hanya perlu hubungi supplier produk tersebut dan supplier itu sendiri yang akan menghantarkan untuk anda. Sebut pula pasal harga, anda jual produk tersebut dengan harga pasaran dan anda bayar supplier tersebut dengan harga agent. Menarik bukan?   


Anda lihat gambar diatas bagaimana kaedah dropship :
1. Promot produk di mana-mana sahaja(yang sesuai)
2. Pembeli membeli produk tersebut dengan anda
3. Pembeli bayar anda dengan harga pasaran
4. Anda sebagai agent/orang tengah membayar pembekal/supplier dengan harga yang lebih murah berbanding harga pasaran/harga agent.
5.  Pembekal akan menghantar produk tersebut pada pelanggan anda.

Sejoli [TONTON&DOWNLOAD]


Assalammualaikum dan salam sejahtera

SEJOLI Lakonan Remy Ishak & Maya Karin. Filem SEJOLI membawa penonton mengikuti perjalanan Joe (Bront Palarae) ke Phuket setelah hancur hatinya akibat ditinggalkan Nita (Izara Aishah). Semasa hendak bertolak ke sana, Joe bertemu dengan Gina (Maya Karin) yang turut ke Phuket selepas ditinggalkan kekasihnya Hardy (Remy Ishak). Selepas berlaku beberapa insiden yang menyatukan mereka, mereka mendapat tahu bahawa mantan kekasih mereka, Nita dan Hardy sedang bercinta.

Mereka berpakat untuk membantu antara satu sama lain bagi melupakan bekas pasangan masing-masing, tapi dalam pada masa yang sama mereka masih gagal untuk melupakan bekas pasangan mereka. Dan, apabila mereka mendapat tahu yang Nita akan berkahwin dengan Hardy, mereka bercadang untuk merosakkan perkahwinan tersebut sebagai jalan untuk mendapatkan semula bekas pasangan masing-masing.

Pelbagai taktik kotor dilakukan oleh Joe dan Gina dengan harapan hubungan Nita dan Hardy akan berakhir bersama bantuan sahabat baik mereka Lola (Dira Abu Zahar) dan Tompy (Azad Jazmin) sehingga tibanya hari pernikahan Nita dan Hardy.

Berjayakah misi mereka? Dapatkah hubungan cinta yang lama dikembalikan?


TONTON      |      TONTON2       |      DOWNLOAD


The Journey (full)


Assalammualaikum dan salam sejahtera

The Journey is a cross-continental story that explores the idea of culture, not just as tradition but as an expression of love. When Bee (Yew) returns to Malaysia for the first time in a decade - she introduces her conservative father Uncle Chuan (Lee) to her happy-go-lucky British fiancé, Benji (Pfeiffer). With Benji's lack of cultural understanding and comprehension of Chinese traditions, Chuan opposes their marriage. Unexpected circumstances ensue, and Chuan reluctantly submits to their union, on the condition that their wedding adheres to Chinese tradition. Part of that tradition is that Chuan must invite all of his childhood friends personally. So the quintessential odd couple, Benji and Chuan, embark on a cross country adventure to deliver the invitations. Despite language barriers and initial hesitation from both parties, the two men come to realize that their priorities are essentially one and the same..



Apokalips X [tonton&download]


Assalammualaikum dan salam sejahtera


Apokalips X merupakan sebuah filem fantasi aksi berlatarkan kehidupan selepas berlakunya perang kimia. Hanya tinggal lima orang ketua klan, X (Farid Kamil), Kala (Jehan Miskin), Sri Gala (Peter Davis), Kulat (Zoee Tan) serta Melur (Vassan) yang masih bertahan dengan masing-masing mempunyai pengikut tersendiri.

Perjanjian damai diwujudkan demi menghentikan pertempuran maut yang telah pun meragut nyawa Zara (Sarimah Ibrahim), isteri kepada X satu ketika dahulu. Namun, perjanjian itu terancam sejak terjalinnya hubungan cinta di antara Aman Chai (Adam AF), pengikut X dan Qiqi (Miera Leyana), anak kesayangan Sri Gala. Keadaan menjadi semakin huru-hara apabila Kala tiba-tiba muncul atas kepentingan sendiri iaitu untuk menakluki semua kawasan yang ada.

tonton1  |  tonton2  |  download