STATUS UPDATED!
23/06/2019 NEW LIFE NEW ADVENTURE NEW THINGS TO COME...
- Amirah Azman -

Widget Yang Mesti ada di Blog!


Assalammualaikum dan salam sejahtera untuk semua
hari ini Mira just nak kongsikan perkara yang Mesti untuk seorang blogger itu meletakkan widget-widget yang penting seperti yang tersenarai dibawah ini dan perlu blogger semua buat.

WIDGET FOLLOWER
- widget yang sangat wajib untuk diletakkan di semua blog..bukannya widget follower yang ada button bear-bear,kaler-kaler dll tu..tapi yang dibawah ini..bukan yang lain..sebab kalau korang letak yang button cute-cute korang tu..nanti follower payah nak tahu dan kadang kala membuatkan ramai blogger malas nak follow BLOG TU..termasuk Mira sendiri.NOTED!!

SHOUTBOX/CBOX
- widget ini sangat lah penting lagi-lagi korang yang baru dalam blogger ini..sebabnya mesti yang selalu bw dan ingikan follow back bukan..so..ini sangat penting untuk follower lain tinggalkan jejak depa tu..korang boleh dapatkan tutorial shoutbox/cbox di blogger Lysaa ataupun seacrh je google okey.

BLOG ARCHIVE
- okey..yang ini sebenarnya memudahkan pengunjung untuk menelaah entry-entry korang yang lepas-lepas..takkan nak menyusahkan pengunjung tu nak tekan old entry/catatan lama sajakan.Patikan pengunjung berpuas hati dengan blog korang okey.

KOTAK KOMEN
- kotak komen pastikan yang boleh dikomen dan tiada word verification seperti gambar dibawah kerana ini yang menganggu pengunjung untuk memberi komen kepada entry korang.
(google image)
LINK BLOG
- diantara korang perasan atau tidak,perkara yang menjejaskan blog korang kekurangan follower adalah seperti di blogger profil korang tidak meletakkan link blog korang.Mira nak terangkan agak payah,tapi pastikan korang betul-betul telah meletakkan url blog korang di edit blogger profil itu ek.


Peringatan
jika korang nak tutorial macam mana nak ubah blog korang tu bagi elok dan memastikan semua widget ada tersedia ,korang cari sahaja di blog Lysaa atau pon search je google okey..kalau Mira nak buat tutorial rasanya tak sempat kot..Sekian :)     

2 000 Pengomen Setia :

Unknown berkata...

mmg betol..tu..terlalu banyak widget bt berat jer

Dayang Deno berkata...

betul3!!!! :)